Zveza paraplegikov Slovenije ob svoji 49. obletnici ustanovitve v ponedeljek, 16. 4. 2018, v sodelovanju z AMZS, Toyoto in BDF. pod geslom »Dan mobilnosti invalidov« pripravila različne aktivnosti, na Vranskem se je v AMZS Centru varne vožnje predstavila tudi Zveza za šport invalidov Slovenije, naše barve so zastopali parakolesarji na čelu s trenerjem Aleksejem Dolinškom.
“Izzivi paraplegije – Mobilnost za vse”
Dogodek na Vranskem se je pričel z okroglo mizo z naslovom “Izzivi paraplegije – Mobilnost za vse”. Zakon o izenačevanju možnosti invalidov (ZIMI) želi za invalide ustvarjati enake možnosti na vseh področjih življenja. Kot enega izmed ukrepov za izenačevanje možnosti invalidov zakon predpisuje sofinanciranje prilagoditve vozila gibalno oviranim invalidom. Upravičence do prilagoditve vozila in postopke za prilagoditev vozila določa Pravilnik o tehničnih pripomočkih in prilagoditvi vozila. Največ težav in nejevolje članom povzroča dolgotrajen postopek in čakanje od vložitve vloge za sofinanciranje do izdaje vrednotnice in konkretne prilagoditve vozila. Najbolj pogosta prilagoditev, ki jo koristijo naši člani, je prilagoditev vozila za ročno upravljanje zavore in plina. Na to prilagoditev člani povprečno čakajo slaba dva meseca, to pomeni, da dva meseca ne morejo sami voziti avtomobila.
„Menimo, da to ni v skladu z namenom in cilji ZIMI in da bi se ta birokratski zaplet lahko enostavno rešil s spremembo Pravilnika. Opažamo pa še en velik problem. Na trgu se je v zadnjem času pojavilo veliko ročnih komand za upravljanje vozila, ki so po našem mnenju preslabo preverjene in predstavljajo možno nevarnost za vse udeležence v cestnem prometu. Sodelovali bodo: predstavnica Javne agencije RS za varnost prometa, predstavnik Univerzitetnega rehabilitacijskega inštituta RS – Soča, predstavnik Ministrstva za infrastrukturo ter predstavnik uporabnikov,“ so še opozorili na okrogli mizi.
Direktor Toyota Slovenije, Primož Tiringar je izjavil: “Strankam invalidom želimo omogočiti enako storitev kot vsem ostalim strankam – da imajo pred odločitvijo o nakupu možnost preizkusiti vozilo, ki ga bodo kasneje tudi kupili. Preko naših pooblaščenih trgovcev, ki imajo v svoji floti testnih vozil vsaj eno hibridno vozilo opremljeno tudi z BDF ročico jim kot prva avtomobilska blagovna znamka v Sloveniji to tudi omogočamo.”
Tudi direktor BDF (BREND7 d.o.o.), Dominik Grbec se je strinjal in dodal: “Mobilnost nam je vsem nekaj vsakdanjega, samoumevnega. Za voznike invalide je mobilnost osnova, izbira in testiranje vozila, opravljanje vozniškega izpita ali zgolj tečaj varne vožnje, pa nemogoč izziv. Danes jim skupaj s partnerjema TOYOTA in AMZS vse to omogočamo. Primerno šolo vožnje, testne vožnje v Toyota salonih, kakovostno in strokovno vgradnjo BDF ročice v AMZS enotah, tečaje varne vožnje v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem in kakovosten ter varen izdelek.”